keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Askel lähempänä unelmaa

IMG_7685

Nyt se on totta; olen yhden askeleen lähempänä yhtä isoa unelmaani! Viikonloppu kului Sastamalassa Kennelliiton virallisella Kasvattajan peruskurssilla ja näin ollen minulla on nyt lupa hakea kasvattajanimeä. Olen niin kauan haaveillut kurssista ja nyt vihdoin se on suoritettuna. Mitä jäi mieleen päällimmäisenä?

Huh, ihan hirveästi opeteltavaa! Siis ihan hirveästi, mutta niin äärettömän mielenkiintoista opeteltavaa ja pohdittavaa. Kurssi oli itselleni todella antoisa, sillä koirien kasvatus on vielä kovin vierasta enkä hirveästi ole päässyt sitä seuraamaan edes läheltä. Kurssi oli mielestäni onnistunut sisällöltään ja siellä keskityttiin oleellisiin asioihin. Pintaraapaisuhan tämä tietysti on, mutta sieltä sai myös paljon vinkkiä siihen, mihin keskittyä ja mistä hakea lisää tietoa. 

Se kaikki vastuu, asioiden pohtiminen, suunnittelu ja tavoitteellinen toiminta hieman pelottaa, mutta pelon voittaa kuitenkin kiinnostus ja halu kehittää omia rotuja. Minulla on omat näkemykseni ja tavoitteeni jo nyt mietittynä, jotka mielestäni kuitenkin vaalivat rotujani. Tästä pääset lukemaan jo aiemmin pohtimaani koirien kasvattamisesta! En tiedä omistanko tällä hetkellä yhtäkään jalostuskoiraa, vaikka haaveeni tietenkin ovat molempiin liittyen. Aidan kohdalla ajatus on ajankohtaisempi ja vaatii paljon pohdintaa. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, joten vaikka nyt en omistaisikaan yhtäkään jalostukseen soveltuvaa koiraa, tulen sellaisen toivottavasti vielä jonain päivänä omistamaan. 

Olen täynnä intoa ja haluaisin nyt heti päästä toteuttamaan kaikkea haaveilemaani. Olen tällainen "kaikki mulle heti nyt" -tyyppi, joten kärsivällisyys ei ole vahvuuteni (nämä koirahommat kuitenkin on sitä jo tähänkin mennessä opettanut aikalailla). :D Nyt kuitenkin jäitä hattuun, opinnot loppuun kevään aikana ja kesällä sitten täysillä tiedon metsästystä aiheeseen liittyen sekä kasvattajanimen anominen. Luultavasti tulen blogissa jatkossa pohtimaan myös kasvatukseen liittyviä juttuja enemmän, joten siitä kiinnostuneiden kannattaa pysyä kuulolla! ;)

Valitettavasti kuitenkin blogi tulee vielä tämän kevään mittaan luultavasti pysymään melko hiljaisena, sillä minun on pakko käyttää kaikki energiani koulujuttujen loppuun hoitamiseen. Valmistuminen on niin lähellä ja paljon vielä asioita hoidettavana, että pakko keskittyä siihen. Toisekseen haluan sen myös mahdollisimman pian pois alta, jotta pääsen keskittymään siihen, mitä oikeasti haluan. Toivottavasti kuullaan taas pian! :)

nimijuttu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)